Potřebujete poradit s Vaším kalendářem, fotosešitem nebo fotoknihou?
1. Jak mám objednat vybraný kalendář/fotosešit/fotoknihu?
2. Jak nám pojmenovat přikládané/uploadované soubory?
3. V jakém formátu mají být přiložené obrázky?
4. Jaké rozměry mají mít obrázky pro vybraný formát kalendáře, resp. pro vybraný typ fotosešitu/fotoknihy?
5. Mám své obrázky nějak upravovat?
6. Jaké orientace mají mít mé obrázky?
7. Co mám dělat, když nemůžu odeslat tak velkou přílohu?
8. Mám hotová data v PDF, tedy hotový "kalendář", dostanu lepší cenu?
9. Jaké jsou možnosti předání, resp. způsoby dodání kalendářů?
10. Jaká je dodací lhůta?
11. Jak mám objednat, když mám kupón ze slevového serveru?
12. Když si vyberu nějaký vzor, budou tak vypadat všechny strany kalendáře?
13. Náhledy nástěnných kalendářů před tiskem a možnosti změn.
14. Co mám dělat, když link pro upload v emailu "nefunguje"?
15. Jaké jsou možnosti platby?
1. Jak mám objednat vybraný kalendář/fotosešit/fotoknihu??
U vybraného typu kalendáře/fotosešitu/fotoknihy (musíme znovu upozornit, že obrázky (fotky) si dodáváte sami, tzn. fotografie ve vzorech kalendářů/fotosešitů/fotoknih jsou jen ilustračnía to i texty včetně letopočtu na náhledu obálek), klikněte na tlačítko
"KALKULACE ...", kde pak zvolíte některé další možnosti a vyplníte potřebné údaje. Po odeslání formuláře Vám přijde na Váš mail (vyplnili jste jej v objednávkovém formuláři) kompletní objednávka.
Pak následují tyto možnosti:
a. email: k objednávce přiložíte potřebný počet souborů pojmenovaných způsobem popsaným v bodě 2. a pošlete jej zpět ("odpovědět") na emailovou adresu, ze které Vám objednávka přišla. Tak získáme Vaši objednávku potvrzenou, včetně potřebných souborů.
b. upload pomocí odkazu v objednávce: v objednávce je odkaz (link), na který když kliknete, dostanete se na stránku, kde upload provedete.
Probíhá to velmi jednoduše, jako když pracujete se soubory ve Windows, jak jste zvyklí, např. můžete vybrat více souborů najednou, pak ještě ubrat a přidat jiné, atd. Po korektně ukončeném uploadu nezapomeňte poslat ("odpovědět") zpět objednávku na emailovou adresu,
ze které Vám přišla! Tak získáme Vaši objednávku potvrzenou (soubory k ní samozřejmě již nepřikládejte). Připomínáme, že uploadované soubory by jste měli pojmenovat způsobem popsaným v bodě 2.
c. upload ihned po odeslání objednávky: ihned po odeslání objednávky se dostanete na stránku, kde upload provedete.
Probíhá to velmi jednoduše, jako když pracujete se soubory ve Windows, jak jste zvyklí, např. můžete vybrat více souborů najednou, pak ještě ubrat a přidat jiné, atd. Po korektně ukončeném uploadu zkontrolujte svůj email, kde budete mít vlastní objednávku. Tu nám nezapomeňte poslat ("odpovědět") zpět na emailovou adresu,
ze které Vám přišla! Tak získáme Vaši objednávku potvrzenou (soubory k ní samozřejmě již nepřikládejte). Připomínáme, že uploadované soubory by jste měli pojmenovat způsobem popsaným v bodě 2.
d. upload přímo do vybraného vzoru: ve vývoji
e. FTP: Dále můžete Vaše soubory uložit na Vaše FTP a při vyplňování vlastní objednávky nám sdělit hostitele, jméno a heslo.
Nezapomeňte nám ale poslat ("odpovědět") objednávku zpět na emailovou adresu, ze které Vám přišla! Tak získáme Vaši objednávku potvrzenou (soubory k ní samozřejmě již nepřikládejte). Připomínáme, že soubory, které nám pomocí ftp spřístupníte, by jste měli pojmenovat způsobem popsaným v bodě 2.
f. CD/DVD poštou: data nám můžete poslat poštou, s vytištěnou objednávkou - emailem (v žádném případě nic neopisujte z monitoru, ani nekopírujte z našich webových stránek - vytiskněte obdržený email. Jinak bude Vaše objednávka neplatná!) Nicméně nám
nezapomeňte poslat ("odpovědět") objednávku zpět na emailovou adresu,
ze které Vám přišla! Tak získáme Vaši objednávku potvrzenou (soubory k ní samozřejmě již nepřikládejte). Připomínáme, že soubory na CD/DVD by jste měli pojmenovat způsobem popsaným v bodě 2.
g. www.uschovna.cz: Další možností je využít této veřejné služby. Nutností je do informací na www.uschovna.cz zadat číslo objednávky.
Nezapomeňte poslat ("odpovědět") objednávku zpět na emailovou adresu,
ze které Vám přišla! Tak získáme Vaši objednávku potvrzenou (soubory k ní samozřejmě již nepřikládejte).
Prosíme Vás, pokud máte možnost, uložit všechny Vaše fotografie zkomprimované do jednoho souboru, a ten teprve uložit do úschovny.
Prosíme nepoužívejte tyto služby a technologie:
- rapidshare.com, potažmo ulozto.cz, uloz.to, atd. jako FREE USER, tedy bez registrace..., je to příliš pomalé!!
- technologii IceWarp SmartAttach k odesílání příloh zpráv - velmi zdržuje zpracování mailů - nelze použít robota!!
h. download a instalace software: pro nezájem zákazníků zrušeno
(Vrátit se na začátek)
2. Jak nám pojmenovat přikládané/uploadované soubory?
Nástěnné kalendáře
Soubory, které nám posíláte k vytisknutí, jako přílohu výše zmíněné objednávky, tedy vlastní obrazový obsah kalendáře,
nejlépe pojmenujete takto: 01.jpg (pro leden), 02.jpg (pro únor), atd. V případě, že je na straně více obrázků,
nazvěte je např. 01_a.jpg, pro levý doplňkový obraz, 01_b.jpg, pro pravý doplňkový obraz,... etc. Přední stranu, nazvěte 00.jpg nebo cover.jpg.
Stolní kalendáře
U stolních kalendářů jde o větší počty souborů - proto Vás prosíme, pakliže chcete na konkrétní týden konkrétní fotografii, pojmenujte soubory 01.jpg (pro první týden) až 53.jpg (pro poslední týden).
U kalendářů se dvěma fotografiemi na stránce 001.jpg až 106.jpg, přičemž levá je 001.jpg, pravá 002.jpg, a tak dále... Případnou přední stranu nazvěte 00.jpg, popřípadě 000.jpg nebo cover.jpg.
Tímto nám přesně definujete, "co kam chcete". Prosíme nepřidávejte čísla za nějaký název fotografie na konec, prosíme opravdu o jejich přejmenování, dále prosíme o to, aby se fotografie nejmenovaly 1.jpg, ale 01.jpg, popřípadě 001.jpg.
Fotosešity a fotoknihy
Pojmenujte soubory 01.jpg (pro první obrázek) až 12.jpg (pro poslední obrázek), popřípadě 16.jpg, 20.jpg, 24.jpg, podle toho, jaký má váš fotosešit/fotokniha rozsah. Přední stranu nazvěte 00.jpg, popřípadě cover.jpg.
Tímto nám přesně definujete, "co kam chcete". Prosíme, nepřidávejte čísla za nějaký název fotografie na konec prosíme opravdu o jejich přejmenování, dále prosíme o to, aby se fotografie nejmenovaly 1.jpg, ale 01.jpg.
POZOR! - společné pro kalendáře a fotosešity/fotoknihy
V případě, že je Vám lhostejné, ve kterém měsíci, týdnu nebo na které straně ta která fotografie bude, s přejmenováním se neobtěžujte, jen nám fotografie pošlete. Systém je seřadí automaticky.
Nedodržením doporučeného pojmenování souborů (viz. výše) riskujete, že situaci systém vyhodnotí tak, že je Vám pořadí lhostejné!!!
(Vrátit se na začátek)
3. V jakém formátu mají být přiložené obrázky?
Přiložené obrázky posílejte ve formátu JPEG, tedy soubory s příponou .jpg.
(Vrátit se na začátek)
4. Jaké rozměry mají mít obrázky pro vybraný formát
kalendáře, resp. pro vybraný typ fotosešitu/fotoknihy?
Kalendáře všech formátů, stejně jako fotosešity/fotoknihy, jsou tištěny technologií, která vyžaduje data blízké potřebám ofsetovému tisku, čili na centimetr tisku cca 80-120 pixelů vlastní fotografie.
Jinými slovy na kalendář formátu A3 (42x29,7 cm) Vám s rezervou stačí fotografie v rozměru cca 2500 krát 3500 bodů. Pro představu to znamená, že velikost fotografie v datech (info o souboru) je v rozmezí 240kB - 2,4MB ve formátu jpg. Pokud je velikost vašich fotografií menší (desítky kB) jedná se o fotografie, které při zvětšení na požadovaný formát není možné kvalitně tisknout.
U fotosešitů a fotoknih, kde jsou 2 fotografie na stránku, Vám s rezervou stačí fotografie v rozměru cca 2100 krát 1500 bodů. U fotosešitů a fotoknih s jednou fotografií na stránku doporuřujeme cca 3000 krát 2100 bodů. Co se týká poměrů stran Vámi dodaných dat,
vychází poměr z obvyklého poměru u digitálního fotoaparátu, tedy 4:3.
(Vrátit se na začátek)
5. Mám své obrázky nějak upravovat?
V případě, že jsou Vaše obrázky pořízeny kvalitním digitálním fotoaparátem, dá se z naší zkušenosti říci, že "to můžete risknout" a výsledná kvalita kalendáře bude dobrá, zvláště pakliže s úpravami nemáte žádné zkušenosti. Na druhé straně, jestliže fotografie skenujete, a to buď starým nebo extrémně levným skenerem, a nebo skenujete fotografie pořízené levným kompaktem, doporučujeme Vám, aby jste si fotografie upravili nebo nechali upravit někým, kdo to umí, resp. si nechte od této osoby vše i naskenovat. Naše společnost vzhledem k objemu zpracovávaných kalendářů zatím tuto službu neposkytuje.
(Vrátit se na začátek)
6. Jaké orientace mají mít mé obrázky?
Posílejte nám fotky v orientacích, které vidíte v náhledech - příkladech kalendářů, resp. fotosešitů/fotoknih.
Je potřeba, pakliže se Vám líbí fotky s jinou orientací,
než má Vámi vybraný kalendář/fotosešit/fotokniha, udělat z fotek výřezy. Když to neuděláte, tak jediné, co nám zbývá, je udělat výřezy za Vás, nebo nechat fotky tak, jak jsou,
s tím, že bude plocha Vašeho kalendáře/fotosešitu/fotoknihy "nevyužita" nebo námi udělané výřezy nebudou obsahovat vždy to, co si představujete.
(Vrátit se na začátek)
7. Co mám dělat, když nemůžu odeslat tak velkou přílohu?
Jestliže se Vám nedaří poslat všechny potřebné soubory s jedním e-mailem, odpovězte na přijatý e-mail s objednávkou třeba 12x a pokaždé přiložte jen jeden soubor s jedním obrázkem. Další varianty jsou popsány v odstavci 1.
(Vrátit se na začátek)
8. Mám hotová data v PDF, tedy "hotový" kalendář, dostanu lepší cenu?
Samozřejmě, že ano, spočítejte a objednejte si na: Vlastní PDF s orientací "na výšku" nebo Vlastní PDF s orientací "na šířku". Pakliže tisknete stovky kusů, napište si o kalkulaci na info@mujkalendar.cz.
Požadavky na pdf: tisková kvalita, jeden dokument, pořadí stran stejný jako v kalendáři, v případě grafiky na spad NUTNO přidat alespoň 2 mm pro ořez a dokument opatřit ořezovými značkami.
(Vrátit se na začátek).
9. Jaké jsou možnosti předání, resp. způsoby dodání kalendářů?
a. osobní převzetí
Po obdržení e-mailu s informací, že je Vaše objednávka připravena k převzetí, "čekají" Vaše kalendáře v provozovně na této adrese.
b. dobírka
Vyrobené kalendáře posíláme na dobírku Českou poštou. Což probíhá takto:
- vyrobené kalendáře dle Vaší objednávky (objednávek) jsou zabaleny do speciální krabice
- zásilka je podána na pobočku České pošty
- je Vám zaslán email s informací o dokončení Vaší objednávky (objednávek), včetně podacího čísla, pod kterým je Vaše zásilka u České pošty vedena.
POZOR: Tento způsob dodání platí jen na adresy v ČR!
c. kurýr
K dodání v Praze můžete využít i kurýrní službu.
d. osobní prevzetí v síti výdejen Z-point zasilkovna.cz
Po obdržení e-mailu s informací, že je Vaše objednávka pripravena k prevzetí, "cekají" Vaše fotoknihy na Vámi vybrané pobocce Z-point
(Vrátit se na začátek).
10. Jaká je dodací lhůta?
Na výrobu si vyhrazujeme 5 pracovních, tedy 7 kalendářních dní. Pro tuto dobu není rozhodné, kdy zákazník učiní objednávku, ani to, když pošle zpět email/emaily s daty, ale kdy zákazník dostane email z našeho systému, že jsme objednávku přijali a začali ji zpracovávat.
Tento potvrzovací email posílá systém až po kontrole úplnosti Vámi poslaných dat. Po dokončení výroby, tedy po max. 7 kalendářních dnech (typicky po 3-4 dnech), Vám přijde email s informací, že je zakázka hotová k převzetí, nebo email obsahující číslo dobírky, pod kterým je vedena zásilka u České pošty.
Rekapitulace:
1. Vaše objednávka - přijde na Váš email
2. Pošlete zpět objednávku s přiloženými daty (s informacemi o úschovně, FTP, o zásilce dat poštou)
3. Přijde Vám email od robota "MKRobot" - že nám od Vás přišel email - NENÍ POTVRZENÍ OBJEDNÁVKY
4. Po kontrole dat Vám pošleme email s potvrzením převzetí objednávky do výroby
5. Vyrobíme Vaši objednávku
6. Pošleme Vám email s informacemi o zhotovení a možnosti převzetí, resp. s posláním dobírky včetně jejího čísla
(Vrátit se na začátek)
11. Jak mám objednat, když mám kupón ze slevového serveru?
Kalendáře objednáte úplně stejně, jako by jste platili standardními metodami, tedy v hotovosti nebo na dobírku (platba převodem není při uplatnění voucherů možná). Jediný rozdíl je v tom, že při vyplňování objednávky zadáte do příslušného políčka objednávkového formuláře název serveru, kde byl kupón pořízen.
Cena se pro množství kalendářů, pro která byly vouchery vystavovány automaticky nastaví na 0 Kč (samozřejmě, že v případě, že chcete poslat kalendáře poštou, platíte balné a poštovné, tedy dobírku 99 Kč, což se objeví i v kalkulaci. Samozřejmě že se v kalkulaci objeví i objednané případné další výrobky a služby).
Číslo voucheru pro jeho kontrolu a uplatnění nám pošlete v emailu, kterým potvrzujete objednávku. To je vše.
Na daňovém dokladu bude samozřejmě cena zaplacená za voucher, popřípadě za voucher, balné a dopravu.
(Vrátit se na začátek)
12. Když si vyberu nějaký vzor, budou tak vypadat všechny strany kalendáře?
Ano, výběrem konkrétního vzoru zvolíte styl kalendáře, který je stejný pro všechny měsíce roku. Umístění a provedení kalendária, umístění a rozměry fotek a barevné provedení je tedy v celém kalendáři stejné. Jedinou výjimkou jsou typy, které v barevnosti reflektují roční období (nspř. L310002/L410002)
(Vrátit se na začátek)
13. Náhledy nástěnných kalendářů před tiskem a možnosti změn.
Novinkou je možnost zaslání náhledu kalendáře před samotným tiskem. Tato služba je zpoplatněna a umožní Vám, vidět vlastní fotografie vložené do Vámi vybraného vzoru. Dovolte nám, abychom Vás na tomto
místě upozornili, že tento náhled nemůže sloužit pro kontrolu barevnosti následného tisku. Pokud tuto novou službu využijete, bude Vám na mail zasláno náhledové pdf a budete vyzváni k jeho schválení,
případně k popsání požadovaných změn.
V případě požadavků na změny, Vám bude po jejich zapracování, zaslán nový náhled. Dále upozorňujeme, že tato volba posunuje dobu výroby oproti běžné a to
tak, že se dodací lhůta počítá až od momentu schválení náhledu.
V současné době akceptujeme pouze tyto požadavky na změny:
1. výměna některých z fotografií ........ 50,- Kč za kus,
2. změna vzoru kalendáře s
použitím stávajících fotografií ........ 200,- Kč,
3. doplnění popisků k fotografiím ........ 200,- Kč za nástěnný kalendář (u stolních kalendářů tato služba není možná),
4. montáž více fotografií na stránku oproti
vybranému vzoru ........ 100,- Kč za nástěnný kalendář (u stolních kalendářů tato služba není možná).
(Vrátit se na začátek)
14. Co mám dělat, když link pro upload v emailu "nefunguje"?
V případě, že po "kliknutí" na link pro upload fotek (nachází se na konci objednacího emailu, v případě, že si zvolíte upload fotek v emailu) dojde jen k otevření prázdného okna prohlížeče, klikněte na link v emailu pravým tlačítkem myši a objeví se malé menu, kde vyberete položku "Kopírovat adresu odkazu". Tento odkaz vložíte (použitím CTRL+V) do prohlížeče a odešlete. Pak se stránka pro upload korektně zobrazí.
(Vrátit se na začátek)
15. Jaké jsou možnosti platby?
a. placení v hotovosti při osobním odběru
b. placení na dobírku při dodání Českou poštou nebo DPD
c. placení předem převodem na náš účet (pak dodání Českou poštou nebo DPD)
Pozn.: Platební karty neakceptujeme, přijímáme jen hotovost. Placení předem převodem a pak osobní odběr není možný.
(Vrátit se na začátek)